Thread: new dog food
View Single Post
Old 03-08-2006, 07:13 AM   #4
livingdustmops
Princess Poop A Lot
Donating Member

livingdustmops's Avatar

Not crazy about it because of all the corn and animal fat. I think there are better foods out there. Nutro and Natural Balance at Petsmart/Petco are better if you read the labels. I feed mine Innova but there is lots of information on YT about dog food.

Important Information:
Iron min 100mg/kg, Vit A Min 10,000 iu/kg, Vit E Min 100 iu/kg

Ingredients:
GROUND YELLOW CORN, CORN GLUTEN MEAL, WHOLE WHEAT FLOUR, ANIMAL FAT PRESERVED WITH MIXED-TOCOPHEROLS (FORM OF VITAMIN E), SOY PROTEIN CONCENTRATE, SOYBEAN MEAL, PEARLED BARLEY, BREWERS RICE, TRICALCIUM PHOSPHATE, SUGAR, WATER, ANIMAL DIGEST, SORBITOL, PHOSPHORIC ACID, SALT, POTASSIUM CHLORIDE, L-LYSINE MONOHYDROCHLORIDE, CALCIUM CARBONATE, SORBIC ACID (A PRESERVATIVE), DRIED SPINACH, DRIED SWEET POTATOES, DRIED APPLES, DICALCIUM PHOSPHATE, CHOLINE CHLORIDE, CALCIUM PROPIONATE (A PRESERVATIVE), DL-METHIONINE, ADDED COLOR (RED 40, YELLOW 5, BLUE 2, YELLOW 6), ZINC SULFATE, FERROUS SULFATE, VITAMIN E SUPPLEMENT, MANGANESE SULFATE, VITAMIN A SUPPLEMENT, NIACIN, VITAMIN B-12 SUPPLEMENT, CALCIUM PANTOTHENATE, RIBOFLAVIN SUPPLEMENT, COPPER SULFATE, BIOTIN, GARLIC OIL, THIAMINE HYDROCHLORIDE, PYRIDOXINE HYDROCHLORIDE, THIAMINE MONONITRATE, FOLIC ACID, VITAMIN D-3 SUPPLEMENT, MENADIONE SODIUM BISULFITE COMPLEX (SOURCE OF VITAMIN K ACTIVITY), CALCIUM IODATE, SODIUM SELENITE.
Welcome Guest!
Not Registered?

Join today and remove this ad!